Prajitura cu foi


Din capitolul rețete din Click!Poftă Bună! face parte și această prajitura care de fapt trebuia să fie "Tort cu foi", dar datorită formei pe care i-am dat-o eu, a rezultat o prajitură care a fost foarte gustoasă.

Avem nevoie de: 
pentru blat
3 ouă
12 linguri zahăr
12 linguri lapte
1 praf de copt
1 praf de sare
făină cât cuprinde

pentru cremă:
350 g zahăr
1 litru lapte
2 ouă
200 g unt (eu am folosit margarină)
100 g făină
2 linguri rom (eu am pus o fiolă esență de rom)

pentru ornat:
3 linguri nucă sfărâmată
1 lingură alune sfărâmate
 

Mod de preparare:

Se mixează zahărul cu ouăle și sarea până devin spumoase, apoi se adaugă uleiul turnat treptat și praful de copt, amestecând permanent.
Se adaugă și laptele treptat, iar la final se pune făina cât să iasă un aluat omogen.
Se împarte aluatul în 4 părți egale și se întind 4 foi subțiri care se vor coace pe dosul tăvi la foc iute, 8-10minute.
Pentru cremă, se pune zahărul într-o cratiță potrivită, se caramelizează până devine lichid, se adaugă 800 ml lapte, turnat ușor, deoarece are tendința de a se umfla și astefel te poți accidenta, și se amestecă permanent până se topește caramelul. 
Separat se freacă ouăle, cu făina și restul de lapte și se toarnă peste caramel. Se lasă să fiarbă, amestecând continuu, până se îngroașă la consistența unei creme. Se dă crema deoparte și se lasă puțin la răcit apoi se adaugă untul (margarina în cazul meu) tăiat cubulețe, se toarnă romul (esența de rom în cazul meu) și se amestecă până se topește untul.


Se așează crema între foi, apăsându-se ușor pentru a nu rămâne goluri, dar lași un sfert de cremă deoparte pentru a îmbrăca prăjitura. La sfârșit se presară nucă și alune sfărâmate cu sucitorul.

Comentarii

  1. Blogul dv. a fost nominalizat la Liebster Award:
    http://iulianes31.wordpress.com/2013/02/23/am-primit-o-nominalizare-la-liebster-award/

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Cus-cus cu branza

Din Dragoste pentru Femei cu Andreea Marin si Avon

Sos de usturoi